onsdag 4 januari 2012

2011



Januari
I Januari mådde jag ärligt talat inte speciellt bra. Mammaledigheten med Malva närmade sig slutet. Det i sig kändes inte fel, då jag var evigt trött på understimulansen som alltid infinner sig i slutet av en föräldraredighet. Men jag har aldrig varit speciellt bra på förändringar. Jag blir alltid lätt illamående av oro och osäkerhet. Speciellt när det är fullständigt oklart vart jag är på väg.
Jag försökte dock fokusera på nuet. Vänner som Maria Nilsson, som tagit den här underbara bilden, gjorde allt lite lättare! Puss på dig älskade vän!



Februari

Snön, kylan och vintern var evigt envis och familjen Lilja var rätt trötta på pulkaåkning vid detta laget så vi höll oss mestadels inne. Här spelar Johan musik för prinsessan. Min fina man, vilka låtar du gjorde 2011!



Mars
Pontus försöker hacka sönder isen i studsmattan. Nu vill vi ha vår! Jag fick nytt halvtidsjobb som personlig assistent den här månaden. Underbar familj jag var i och en brukare jag aldrig ska glömma. Men det var för tungt och pengarna räckte inte till. Att jag sedan kombinerade den tjänsten med varannan helg i äldreomsorgen gjorde inte det hela lättare. Schemat sög och barnen fick vara på Ob-dagis. Johan trivdes inte på sitt jobb heller och vi skrek verkligen efter en förändring.



April
Jag fick bihåleinflammationen från helvetet. Kämpade på jobbet med en tilltagande smärta i ryggen. Mådde inte bra. Fösökte räcka till. Det fanns givetvis ljus denna månad också. Underbara familj! Jag gjorde något jag tänkt på jättelänge, jag sökte till universitetet. Till förskolelärarprogrammet...



Maj
Smärtorna i ryggen eskalerade hela tiden och ibland var de riktigt grymma...våren kom i alla fall och det var ljuvligt! Glass, vårpromenader, att vakna till liv...Jag längtade till Sweden Rock och semester...skulle bli första sommaren på många år då vi skulle vara lediga tillsammans allihop!


Juni
Sweden Rock var underbart! Bara helt underbart! Här röjer Tom S. Englund i Evergrey för fulla muggar. Hade sjukt roligt och att min Mimma var med höjde hela upplevelsen till max! Puss på're bästa!



Juli
Vi firade Johans sista 20 + födelsedag och dummade oss lite som en parodi på alla unga tjejer (och äldre med för den delen) som envisas med denna sjukt fula plutmunspose på alla bilder...skärp er...! Haha. Min smärta i ryggen blev bara värre och värre och jag började få superjobbiga problem med magen också.



Augusti
Äter ute för att fira att jag kom in på utbildningen! Denna dagen minns jag bara som en sådan enorm lättnad!!!!



September
Det kom fler positiva besked...! Sista cykelturen i Bergavik. Vi fick en 4:a i stan! Några dagar senare fick Johan nytt jobb också, som musiklärare!



Oktober
Jag och Maria fick en makeover! Jag fick många diagnoser...Gluten, snett bäcken och benlängdsskillnad, IBS, endometrios...haha. Det positiva dövade det negativa dock. Oj, vad mycket som vände för oss! Heja Heja!



November
Vi hade världens mysigaste spökkalas för barnen som fyllde 2 och 4 år! Jag insåg hur lugn jag var inombords. Denna vintern blir en lätt match! Åh, vad jag älskar mina barn!



December
Pontus fick sitt efterlängtade RIKTIGA trumset. Lyckan var gjord.
Denna decembermånad har varit magisk. Jag är mycket bättre i både mage och rygg. jag har haft ork för tonvis med julmys och pyssel.Skolan går jättebra. Johan stormtrivs med jobbet. Barnen mår bra. Nya förskolan är underbar. Det flyter på bra och jag tycker verkligen vi förtjänar det! Vilket år!!!

2 kommentarer:

kicki sa...

Vilka underbara inlägg! Underbara bilder, så roligt att ditt liv går så åt rätt håll. Det är du vekligen värd min fina Emelie!!

Anonym sa...

Åh vilket fint år, hösten var verkligen eran höst <3 Så glad för att jag får ha dig, Johan och barnen som vänner. Ni är underbara! Fortsätt att vara det :)
Kram Maria