tisdag 6 december 2011

Lite bättre

Fick en så urgullig tandläkare! Folktandvården på Malmen sopar banan med Berga Centrum. Trevligt, fräscht och bra bemötande. Inga problem med att ta besöket på faktura ej heller att trots detta boka en ny tid. Det gick inte alls i Berga och där fick man alltid ett riktigt kallt bemötande. Tycker sånt är superviktigt, då jag varit tandvårdsrädd så länge jag kan minnas. Vad hon gjorde var i alla fall att spola området kring visdomstanden med koksaltslösning och smorde med bedövande gel och bakteriedödande gel. Hon trodde den skulle komma upp av sig självt och den satt bra till och sådär. Inget snett eller trångt. Vi får se helt enkelt, något bättre är det, men det gör fortfarande väldigt ont. Jag skakade som ett löv, som vanligt, men överlevde, haha.
Imorgon ska jag på fältstudier och observera samspel mellan vuxna och barn, ska bli skoj.



Världens finaste trollungar!

2 kommentarer:

Jannika sa...

Skönt hoppas det går över snart. Jag fick likadant o kunde itne heller öppna munnen mer än några centimeter. Hade blivit inflammation o använde hexident efter jag varit hos tandläkaren, det blev bättre ganska fort. Nästa gång jag fick ont av den drog dom ut den.
kram

kicki sa...

Så viktigt med ett bra bemötande. Hoppas det blir bra! Så fina bilder på sötnosarna!!