söndag 11 juli 2010

Sommar Update!

Haha, blir galen på mina bristande skills vad gäller photoshop och Html koder och fan och hans moster. Får inte till looken på bloggen. Men vad fasen, det är väl innehållet som räknas? :)
Var ett tag sedan jag skrev här nu. Halva sommaren är förbi...Malva är 8 månader och har börjat krypa så smått. Pontus har gått sista dagen på sitt dagis och ska börja på ett nytt (närmare oss) till hösten. Jag jobbar sedan två veckor tillbaka och ska göra till den 19 Augusti. Sedan ska jag vara föräldrarledig igen, gissa om jag längtar? Det är inte alltför kul att jobba. Är helt säker på att jag ska byta yrke så detta är (förhoppningsvis) sista sommaren i vården. Det är för tungt, för stressigt, för mycket som gör så ont i hjärtat att se men som man inte kan göra något åt. Jag vill läsa. Hoppas på att komma in på antingen småskollärare, förskolelärare eller fritidspedagog. Söker alltihop och håller tummarna för att ta mig in på nån utav utbildningarna.
Vad har vi gjort på den lediga tiden då? Grillat massor, badat och solat på Öland och hemma i B-vik, varit på Ölands djurpark, gjort en spelning på Öland med vårt visrockband "Johan Lilja & Dom Där" Ja, lite a varje. Träffat vänner som kommit hit över sommaren, planerat vårt kommande och sjukt efterlängtade bröllop! Jag har battlat massor med min ångest som alltid dyker upp i samband med större förändringar (som att börja jobba)Jag har dessutom börjat banta. Jag gick upp 20 kg när jag väntade Pontus (vägde 70 innan förlossningen med honom) Sen lyckades jag gå ner 15 av dom. Hade alltså 5 kvar när jag blev gravid igen. Jag gick upp 15 kg under graviditeten med Malva, hamnade alltså åter igen på 70 kg. Lyckades gå ner 10 kg och hamnade på 60 kg som fram tills nu inte gått att rubba.Nu har jag tappat 2,5 kg på 1 vecka och väger alltså 57,5 i skrivandets stund. Siktar på 50 kg innan bröllopet... :) I think I can do it!Nu ska jag mysa med mina underbara barn innan det är dags för jobb heeeeela kvällen... Yeah... :(

1 kommentar:

Linda sa...

Klart att du kan klara det!! Hejja hejja :D

Blir alltid glad av dina uppdateringar, jordnära och ärliga inlägg!

Massa kramar:)