tisdag 6 januari 2009

Hjärnspöken och förändringskaos

Usch, har så mycket hjärnspöken just nu... sover skitkasst och grubblar så mycket att jag tror min hjärna ska bli överhettad och ge upp...totalt haveri.
Förändringar på G och jag flippar fullkomligt, i vanlig ordning, nothing new.
Har fått jobb i bemanningen, vilket självklart är nånting bra, men jag flippar i alla fall. Denna jävla ångest och oro! Skulle vilja snabbspola lite tills jag landat i det nya och kan börja andas igen utan att behöva känna som om det satt en sumobrottare på bröstet på mig. Nä, nu stänger jag titthålet till mitt inre för denna gången. Upp till ytan igen...
En förändring som inte är ångestrelaterad är jag jävligt sugen på i alla fall - att riva ut julen! Johan tittar nästan på mig med förakt när jag yppar detta men jag är i ärlighetens namn trött på't! Krims krams...haha. Har nästan börjat trivas med det till en början, på grund av herr långafingrar alias Ponta, något påtvingade feng shui inredingen här hemma. Ironi. Hehe.
Är galet sugen på att piffa i vardagsrummet och hallen. Har Ikea shoppat idag....ja, inte IRL utan i huvudet. Som om man skulle ha mer än typ 50 öre att leva på i Januari... pah!
Nej, än så länge är det bara visionärt.
Avslutar det här flummiga inlägget med en del av en text som speglar mitt inre kaos ganska bra...och som faktiskt egentligen har en strimma hopp och ljus i sig. En Fall Into Oblivion (mitt band) text, "Part of it all" om någon tycker sig känna igen och yup, i wrote it...)

To find comfort and shelter in loneliness
To make friends with the silence
to be alone and let your mind be heard
your deamons will surely find you

But you'll be ready this time
you'll find your strenght and let go
Let life take its told and just free fall.

Inga kommentarer: