torsdag 1 januari 2009

Dramatik på hög nivå

Innan vi drog igång nyårsfirandet igår så passade jag och Pontus på att elda lite i köket...
Barnlåset är trasigt på spisen och det var väl egentligen bara en tidsfråga innan något skulle hända. Det blir till å ringa Glebes first thing imorgon och få det fixat! Jag hade ställt en bolagspåse med vin & öl samt en paket servetter på spisen medan jag bredde mackor till frukosten. Jag märker inte att Ponta vrider igång plattorna och det börjar brinna i sakerna som står på spisen. Innan jag hinner kväva elden och slänga allt i vasken och spola vatten på det så tar det eld i en sladd som ligger bak vid spisen och går till micron. Det smäller till ordentlligt och luktar fan och ryker så det blir dimma i hela köket och blir strömlöst...Jag har filmen smekmånaden i huvudet och tänker att nu jävlar har jag väl fixat kortslutning i hela kåken...men nejdå, det var bara en säkring som gick, no big deal. Haha. Vilket äventyr, men tur att det gick bra. Micron fungerar till och med! Systembolagspåsen smälte fast på plattan och jag har inte lyckats få bort det med vare sig stålull eller rengöringsmedel. Misstänker att jag måste värma upp plattan igen och skrapa bort det! Kul...haha.




Inga kommentarer: