måndag 13 oktober 2008

Avd 15 bye bye

Jag längar till julen! Förra julen liksom bara försvann. Pontus föddes ju en knapp månad innan julen 2007, så man var helt uppslukad av babylyckan. Märkte knappt av julen och allt stök, hann inte riktigt med alla attributen. Inte minst julklapparna, haha. Vi var riktigt snåla med det då våra pengar hade gått till bebbissaker! Får försöka vara aningen mer givmilda i år ;)
Sitter här och planerar vart vi ska ha granen (haha, kom precis på att mamma frågade mig det förra gången hon var här...fler som längtar??) visualiserar de fina julgardinerna här i nya köket...haha, jag vet, jag är så jävla "bullmammig" men man får vara det, även om man är piercad, tatuerad, svarthårig och lyssnar på Metal ;)
På tal om tattoos, one coming up in a very nearby future, on little moi! :D Har valt motiv och tatuerare, ska bara hitta en passande tid och deala lite angående prislappen hehe. Men det blir fint :)
Idag ska jag sätta mig i skolbänken för nu är praktiken slut. Trivdes så äckligt bra på avd 15 på sjukhuset, kommer sakna alla goa folk där uppe. Skulle lätt kunna tänka mig att jobba där. Kul, för det var precis vad som stod i min slutbedömning "Emelie skulle kunna jobba här på avd, hon kan det här med omvårdnad..." *stolt* Nu måste jag bara hinna i kapp med alla uppgifter jag ligger efter med. Är två-tre stycken för mycket. Aj aj. Men det är allt utan lätt att hitta tid att plugga med en 10 månaders bebis hemma. Men det rer sig nog, det brukar det alltid göra.

Inga kommentarer: