fredag 4 oktober 2013

Inspiration


Har haft en fredagsmorgon allena med tid för eftertanke och reflektion. Johan lämnade barnen på förskoleklass och förskola idag och jag har studiegruppsträff kl 10 först. Igår hade vi en heldag på campus med alla som läser kursen "Reggio Emilia Inspiration i förskolan" Så oerhört inspirerande. Workshops på bland annat Måsskit (en plats på återbruket där förskollärare och lärare får hämta material för skapande) och på campus med lera (sååå kuuuul).

Vi fick även göra ett studiebesök på förskolan trollet som är en förskola som fick mig att bara gå och gapa. Vilken miljö! Tänk att få vara barn där!!! men reflektionerna stannar i mitt huvud 24/7 och ger en lätt huvudvärk kan jag säga...har börjat se förskolläraryrket mer som ett kall än ett yrke tror jag...på gott och ont kanske.

Nu måste jag hoppa ur pyjamasen och piffa till mig. Mot nya reflektioner och kanelbullar! Ja, det är ju kanelbullens dag idag! Ej att förringa! Peace!!

Inga kommentarer: