tisdag 30 april 2013

Att det ska vara så svårt att...

...finna ro i nuet. Jag är alltid på väg nånstans, både i kropp och själ. Aldrig nöjd, alltid rastlös. Jag har börjat tvivla på mina val, återigen. Jag blir färdig förskollärare Januari 2015...1,5 år kvar alltså. Jag är genom drygt halva utbildningen och den där jobbiga, skavande känslan har börjat komma. Har jag valt rätt? Gjorde ett webbtest som tyckte jag skulle bli sociolog...är det ens ett riktigt yrke? varför människor gör som dom gör är visserligen det mest intressanta som finns... men kan man göra en karriär av att kunna sådant? Åh...jag blir (är) galen...


1 kommentar:

Madeleine sa...

Klart du gör rätt vännen, tänk på alla barn som du gör skillnad för.
För en del är förskolan den ända tryggheten i vardagen. Då är det bra att det finns en sådan som du där :)