fredag 21 september 2012

Hang on

"Like a hurricane that takes everything from me, wake me from this dream..." (Plumb)

Det är så mycket på gång. Det är så mycket känslor, så mycket av det mesta, faktiskt. Både positivt och negativt...

"Hang on, when the water is rising, hang on when the wawes are crashing..."

Fem positiva:

1. Jag har upprättat en samtalskontakt, operation stresshantering.
2. Vi har fått lånelöfte
3. Vi kan ha hittat vårt drömhus
4. Fall Into Oblivion har börjat repa igen och det är skitkul.
5. Jag har kommit till tusen insikter på ingen tid alls, knappt.

Fem negativa:

1. Jag har orimliga krav på mig själv och stressar halvt ihjäl mig.
2. Vårt drömhus har en röten grund...
3. Jag har minst sagt att göra med matematik kursen i skolan. Är dränerad.
4. Jag blir arg för skitsaker hela tiden.
5. Har trots träning och sundare matvanor bara gått ner ett halvt kilo på 4 veckor. 


1 kommentar:

nenna sa...

En vis person sa en gång att "det ska ta lika lång tid att gå ner de kilo man har gått upp. Då mår kroppen som bäst" vet inte om det stämmer. Men jag vet att de första kilo som rasar av en inte är fett eller nått sånt. Det är vatten. Du kanske redan gått av dig dem innan?